piątek, 25 grudnia 2015

[3] Will Grayson, Will Grayson - John Green & David Levithan

Tytuł oryginału: Will Grayson, Will Grayson
Autor: John Green, David Levithan
Tytuł polski: Will Grayson, Will Grayson
Tłumaczenie: Magda Białoń - Chalecka
Liczba stron: 368
Seria: Myślnik
Wydawnictwo: Bukowy Las

Do tej książki podeszłam z dystansem - jakoś nie spodziewałam się czegoś błyskotliwego. Na początku rzeczywiście - było raczej słabo, nudnawo... Przeciętnie. Ale to, co potem zrobili autorzy, totalnie mnie wciągnęło i sprawiło, że ogromnie polubiłam tę książkę!

Pierwszy Will Grayson jest nastolatkiem raczej zwyczajnym. Jego zasada to "siedź cicho", a ostatni raz płakał, kiedy miał siedem lat. Kiedyś miał całkiem dobrą Paczkę Przyjaciół, z której jednak trochę się wykruszył. Teraz jego najlepszym przyjacielem jest Kruchy Cooper (którego przezwisko jest raczej ironiczne) oraz grupa 
zdeklarowanych gejów i lesbijek - do której należy właśnie Kruchy.

Jest jeszcze drugi will grayson. Żyje w świecie komunikatorów internetowych, stąd jego pisownia małą literą, uważa, że skróty typu <3 czy lol są zbyteczne. Ma przyjaciółkę, Maurę, chociaż są raczej dalej niż bliżej i ich przyjaźń kończy się na dzieleniu kawą czy wysyłanie nic nieznaczących liścików pod koniec lekcji matmy. Mieszka w niewielkim mieszkaniu z matką. Ma dwie rybki i... Depresję.

Pewnego wieczoru ich drogi się spotykają i… Wtedy ich życie nabiera rozpędu.

Wiesz, co jest parszywe w miłości?
Że jest tak mocno związana w prawdą

Will Grayson, Will Grayson to opowieść o miłości – i to nie tylko tej „normalnej”, przyjaźni, pasji. A także musicalach – za co ta książka otrzymała ode mnie ogromnego plusa!

Chociaż na początku ta książka nie spodobała mi się, styl pisania autorów wydawał się pospolity,  po kilku rozdziałach absolutnie ją pokochałam. Dlatego dajcie szansę tej książce, nie odkładajcie jej. Niby jest to zwykła obyczajówka, a jednak ma w sobie tyle emocji i… Magii.Chyba nie muszę dodawać nic więcej - po prostu polecam!

Moja ocena: 9/10

7 komentarzy:

  1. Recenzja bardzo fajna i dopracowana, ale na Twoim miejscu dodałabym opis o czym ogólnie jest cała książka. Tak aby nowi czytelnicy nieco się nią zainteresowali.
    Mam nadzieję, że nie uznasz tego za hejt czy coś, to tylko taka rada :)
    Pozdrawiam,
    http://czytam-pisze-recenzuje-polecam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlaczego miałabym uznać to za hejt? :D
      Przeciwnie, dzięki za radę!
      Pozdrawiam i dzięki za komentarz :)
      Muminek

      Usuń
  2. Recenzja bardzo fajna i dopracowana, ale na Twoim miejscu dodałabym opis o czym ogólnie jest cała książka. Tak aby nowi czytelnicy nieco się nią zainteresowali.
    Mam nadzieję, że nie uznasz tego za hejt czy coś, to tylko taka rada :)
    Pozdrawiam,
    http://czytam-pisze-recenzuje-polecam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę przeczytać jakąś książkę autorstwa Green'a, ponieważ do tej pory nie miałam przyjemności. Zachęciłaś mnie i może sięgnę właśnie po "Will Grayson, Will Grayson".
    Pozdrawiam ~Bacha
    http://dostatniejstrony.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Tej książki autorstwa Greena jeszcze nie czytałam.
    Ale zamierzam to nadrobić w niedalekiej przyszłości :D
    zapiskizgredka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Tej książki autorstwa Greena jeszcze nie czytałam.
    Ale zamierzam to nadrobić w niedalekiej przyszłości :D
    zapiskizgredka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobrze, że autorzy nitka po nitce stworzyli taki kłębek historii, który potrafił Cię zainteresować. Nie są to do końca moje klimaty, ale wierzę, że książka ma moc :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

♥ Każdy komentarz motywuje mnie do dalszego blogowania
♥ Jeśli coś Ci się nie podoba - napisz, a ja postaram się to poprawić
♥ Pod komentarzem możesz zostawić link do bloga - chętnie zajrzę