niedziela, 8 maja 2016

20 książkowych faktów o mnie

Cześć!
Dzisiejszy post jest trochę inny niż zwykle - nie jest to ani recenzja ani Szczęśliwa siódemka. Pomyślałam sobie, że fajnie by było, gdybyście trochę lepiej mnie poznali. Nie jest to początek jakiejś serii postów, ale od czasu do czasu będę na pewno publikować swoje zdanie na jakiś temat, lub po prostu - coś związanego z książkami i ze mną :)
A dzisiaj zapraszam Was na 20 książkowych faktów o mnie.
Niektóre może znacie (jeśli jesteście tu od początku lub śledzicie mojego Instagrama *klik*), a inne mogą Was zaskoczyć.
Enjoy ^^

1. Czytam tak naprawdę od dziecka. Pierwszą książką, którą przeczytałam sama, było "Barbie i 12 tańczących księżniczek". A jeśli chodzi o takie "poważne" czytanie, to nie potrafię wskazać, od czego się zaczęło. Nie był to Harry Potter. :) Po prostu - czytałam książkę za książką i się w to wkręciłam :)

Instagram - klik
2. Uwielbiam robić zdjęcia książek. Ale z reguły zajmuje mi to mnóstwo czasu, bo zawsze coś mi nie pasuje. Mimo to lubię to robić, bo czasami wychodzą naprawdę bardzo fajne ^^ Zapraszam na mojego Instagrama (który jest typowym bookstagramem) *klik*, bo tam wrzucam te zdjęcia ^^
3. Nienawidzę ekranizacji. Chociaż Harry Potter, Igrzyska śmierci czy Magiczne drzewo są w porządku, to na przykład Percy Jackson... Nie. Nienienienie. Poza tym, zawsze mam wątpliwości i milion uwag, a jeśli oglądam z kimś, to go denerwuję wygłaszaniem ich na głos.
4. W przeciwieństwie do większości osób, uwielbiam biblioteki. Uważam, że te książki mają duszę i to coś w sobie, chociaż nienawidzę, kiedy są zniszczone... No i ostatnio niestety nie mogę znaleźć nic fajnego i nie mam czasu, żeby regularnie odwiedzać biblioteki, nawet tę osiedlową...
5. Najczęściej czytam w moim pokoju na łóżku. Miałam mieć fotel i lampę obok regału, ale niestety nie mam w pokoju tyle miejsca :c A marzę o takim kąciku czytelniczym.
6. Dzięki mnie zaczęło czytać parę osób. Pozdrawiam Karolę, wiem, że E&P zmieniła Twoje życie, chciałaś być na blogu to jesteś. 
7. Zapach książek to życie 
8. Prawie zawsze zaznaczam cytaty w książkach. Te zabawne, wzruszające, zapadające w pamięć, cenne, a czasami po prostu jakieś nawiązania, nawet, jeśli potrafię je zrozumieć tylko ja. (hak)
9. Kolory karteczek indeksujących (tak, tych, którymi zaznaczam cytaty), dobieram kolorystycznie do okładki.
10. Uwielbiam zakładki do książek! Kupuję je, dostaję, zgarniam na Targach Książki, a często robię sama.
11. Według mnie idealna do książki jest herbata ^^
12. Kocham Targi Książki i w sumie głównie tam kupuję nowe pozycje, ale jak tam zacznę kupować, to... Cóż, kiedyś z Krakowskich Targów przywiozłam ok 15 książek! 
13. Bardzo lubię serie takie jak Harry Potter czy Igrzyska Śmierci, ale uwielbiam też te nieco mniej popularne - jak Kroniki Wardstone lub Flawia de Luce.
14. Jestem wyczulona na punkcie stanu książek. Nienawidzę, kiedy książka jest pogięta, oblana sokiem czy jakkolwiek zniszczona, dlatego o swoje dbam i są w bardzo dobrym stanie.
15. Kocham układać książki! Chociaż zajmuje to mnóstwo czasu, to jeśli włączę sobie muzykę, to... Jest super! Kiedyś nawet odgrywałam różne scenki z książkami (w rytm muzyki)!
 Jak widać czytam nawet w autobusie :) 
16. UWIELBIAM książki w klasycznej wersji - papierowe. Oprócz tego bardzo lubię audiobooki (mam wadę wzroku i muszę dbać po oczy + to świetne rozwiązanie podczas choroby lub podróży samochodem - wtedy rzadko kiedy czytam, patrz wada wzroku), a e- booki... Czasami marzę, żeby mieć czytnik, ale z reguły szybko mi ta chęć mija. Po prostu dla mnie to dziwne, nie przewracać stron.
17. Uwielbiam gadżety książkowe! Do mojej kolekcji, oprócz zakładek, należą koszulka Obozu Herosów, wisiorek z Insygniami Śmierci, wisiorek z Okay? Okay, broszka z Kosogłosem i bransoletka ze złotym zniczem.
18. W tym momencie nie mogę przeczytać żadnej książki. Nie potrafię się po prostu skupić :/ Ale zaczęłam dzisiaj Trzy metry nad niebem i mam nadzieję, że będzie to przyjemna lektura.
19. Nie lubię Zniszcz ten dziennik, To nie książka, Bałagan czy co tam jeszcze wyszło. Owszem, niby to rozwija kreatywność, i w TNK nawet zadania są porządne, ale ZTD...? No i w ogóle nie rozumiem, jakim cudem to jest na pierwszych miejscach w top 20 ;-;
20. Potrafię czytać wszędzie - w domu, szkole, pociągu, sklepie, restauracji... Mam dosyć mało czasu przez zajęcia, szkołę i życie prywatne, więc muszę wykorzystywać KAŻDĄ okazję.


Podzielcie się ze mną w komentarzach książkowymi faktami o Was ^^ Zapraszam też wszystkich chętnych do zrobienia tego tagu na swoim blogu.
Pozdrawiam i życzę zaczytanego wieczoru!
Muminek

14 komentarzy:

  1. A ja - o zgrozo - na początku nie lubiłam czytać :D
    "Percy'ego Jacksona" wyłączyłam po minucie - jakoś nie porywał :/
    Też kocham biblioteki, tym bardziej że ta w moim mieście jest fantastycznie wyposażona. Niby taka małe miasto a tyle nowości :o
    A u mnie czasami książki służą jak podstawki. Do kubków z herbatą. Czasami nad nimi jem. I mają się dobrze. W większości ;)
    Jest w top 20 bo było naprawdę dobrze rozreklamowane. Cały internet chciał to mieć i zaczęło się dobrze sprzedawać.
    O mnie rok temu powiedziano: "Czyta zawsze i wszędzie." :D
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  2. Z niektórymi mam tak samo :D
    A weź mam zniszcz ten dziennik bo kupiłam na pół z siostrą zamiast Love Rosie i pobawiłyśmy się nim może dzień i leży bez sensu na półce :/
    Herbaty są mega <3

    OdpowiedzUsuń
  3. To "Barbie i 12 tańczących księżniczek" ma książkę? :D uwielbiałam ten film i oglądam go nie raz, więc powrót w książkowej wersji będzie bardzo miłą odmianą :)
    Pozdrawiam!
    http://czytam-pisze-recenzuje-polecam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Też nie lubię zniszczonych książek, chociaż w bibliotece zwykle (dotyczy to starszych pozycji) wybieram te najbardziej "spuchnięte" od wilgoci :P Czuję się wtedy jakby cofała się w czasie.

    www.laosza.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja również nie znoszę ekranizacji, jedyne co wtedy robię to przeżywam jak bardzo zmieniona została fabuła na rzecz filmu i jak bardo aktorzy odbiegają od moich wyobrażeń bohaterów.

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny pomysł na post:)
    Ekranizacja Percy'ego- nienienienienienie. A co ciekawe, najpierw obejrzałam film, a potem przeczytałam książkę. Ogólnie pierwsza część filmowa nawet nie jest tragiczna jako oddzielny film (bo jeśli chodzi o związek z książką i podobieństwo, to wszystko leży i kwiczy), chociaż i tak jest jak dla mnie średnia, ale ,,Morze potworów"... masakra. Po prostu masakra.
    Ale ekranizacje ogólnie nie zawsze są złe, ,,Harry Potter" czy ,,Igrzyska śmierci" to naprawdę dobre filmy i adaptacje. Trzymam kciuki za wiele ekranizacji, mam nadzieję, że powstaną. Chociaż z jednej strony liczę, a z drugiej boję się, że filmowcy zwalą robotę. Jednak zawsze ekranizacja dodaje rozgłosu książkom. Dlatego tak marzę o ekranizacji ,,Cinder", może wtedy w Polsce ,,Saga księżycowa" nabierze popularności i zostanie przetłumaczona do końca! Podobnie trzymam kciuki za ,,Fałszywego księcia". Jakieś tam są plany, ale jeszcze nic konkretnego.
    Błagam, żeby nie zniszczyli tych ewentualnych adaptacji!
    Najczęściej czytam na swojej kanapie, idealne miejsce ♥
    Książki pięknie pachną! Lubię zapach zarówno nowych, jak i starych tomów.
    Herbata idealnie pasuje do książki:)
    Uwielbiam, gdy moje książki są pięknie ułożone, jednak obecnie na mojej półce jest lekki bałagan. Otóż zawsze stawiam nieprzeczytane książki razem, więc trochę utrudnia mi to tematyczne układanie, więc chcę w końcu przeczytać te zaległe pozycje;)
    Również nie rozumiem fenomenu książek typu ,,Zniszcz ten dziennik", nie wiem, czy to aż tak rozwija kreatywność... ale cóż, dla każdego co innego, świetnie się sprzedaje, więc jest na toplistach.
    Pozdrawiam ciepło!
    P.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Z bibliotekami również się z tobą zgadzam ! Ostatnio nawet dużo więcej wypożyczam nić kupuje :)

    http://poczytajmycos.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Hej :) Nominowałam Cię do LBA więc jeżeli będziesz miała ochotę zapraszam do podjęcia wyzwania :*
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, dziękuję! <33 Czy mogę odpowiedzieć na Lba na moomins-world.blogspot.com ? Ten blog w sumie zawiesiłam :') :*
      Pozdrawiam!

      Usuń
  10. Coś tam mamy chyba ze sobą wspólnego, bo ja też uwielbiam biblioteki. To magiczne miejsca i już od dziecka czułam się tam jak ryba w wodzie! Nawet swojego chłopaka poznałam lata temu właśnie... w bibliotece :D Pozdrowionka serdeczne :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Och podzielam Twoją niechęć do ekranizacji, to prawda, że Harry Potter wyszedł genialnie, ale już Igrzyska Śmierci nie były dla mnie tak dobre jak książka i nawet nie wspomnę o dennym "Mieście kości", który zrujnował fenomenalną książkę... I "Papierowe miasta" nie wiem jak można było zniżyć tę pozycję do tak bardzo dennej opowiastki dla młodzieży :/

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja odkryłam coś takiego jak czytanie dopiero pół roku temu. Od tego czasu zdążyłam przeczytać zaledwie 8 książek (3 z nich nadal czytam). Na święta chciałabym dostać jakąś nową, ale nie wiem jaką konkretnie. Może poleciłabyś mi jakąś książkę, która zachwyciła Cię najbardziej. Tylko pomiń Igrzyska Śmierci i Harr'ego Pottera, bo je już odkryłam.

    OdpowiedzUsuń

♥ Każdy komentarz motywuje mnie do dalszego blogowania
♥ Jeśli coś Ci się nie podoba - napisz, a ja postaram się to poprawić
♥ Pod komentarzem możesz zostawić link do bloga - chętnie zajrzę